Film
Statyw wideo
2 lis 2023
Statyw wideo jest niezbędnym wyposażeniem każdego filmowca. W artykule poświęconym prowadzeniu kamery wspominaliśmy, że oprócz ruchu istotny jest bezruch do filmowania długotrwałych zdarzeń, panoram lub obserwacji. Przyjrzyjmy się, jakie są różnice miedzy statywem do filmowania i tym wykorzystywanym w fotografii.
Statyw wideo a statyw fotograficzny
Jeżeli jesteś fotografem i używasz statywu, to przechodząc do filmowania możesz uznać, że wykorzystasz narzędzie już stosowane.
Przy podstawowych ujęciach – tak, natomiast do uzyskania płynnego ruchu podczas filmowania panoramy oraz zainstalowania ciężkiej kamery potrzebny jest odrębny statyw. Stojak do nagrań różni się od fotograficznego innymi możliwościami ustawień, głowicą, ale też wytrzymałością na obciążenie i ma odmienną budowę.
Nogi
Statyw do filmowania często wyposażony jest w podwójne rury na każdą nogę. Daje mu to lepszą stabilizację i wytrzymałość na obciążenie kamerą. W stojaku fotograficznym nogi najczęściej blokowane są mocowaniem skręcanym, natomiast te do filmowania – zatrzaskiem. Producenci oferują czasem dwojakie zakończenie nóg: płaską stopką, po usunięciu której dostępny jest kolec do wbicia w nierówny grunt.
Statywy wideo często wyposażane są w podwójne rozpórki, na wysokości i przy samej ziemi.
Zyskujemy wtedy dodatkową stabilizację, ale kosztem ryzyka uszkodzenia dolnego rozparcia lub jego zabrudzenia w trudnych warunkach terenowych.
Półkula poziomująca
Stojak fotograficzny u góry, gdzie zbiegają się nogi, zakończony jest płaską bazą. Takie rozwiązanie występuje też w statywach wideo, ale drugim rozwiązaniem tylko w nich stosowanym jest poziomująca półkula. Pozwala ona na szybkie wypoziomowanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania lub kamery. Półkuli nie można zastosować w przypadku istnienia bazy, natomiast w odwrotnej sytuacji dostępne są przejściówki.
Półkula poziomująca usprawnia i przyspiesza pracę, szczególnie ułatwiając poziomowanie sprzętu w nierównym terenie, bez potrzeby żmudnej regulacji wysokości poszczególnych nóg. Przy dynamicznej zmianie lokalizacji jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
Głowica wideo
Ten element jest główną różnicą między stojakami fotograficznymi i wideo. Umożliwia płynny ruch obiektywu w dwóch płaszczyznach. Wymaga to wprawy operatora, ale ułatwienie dają dodatkowe specjalne uchwyty, pozwalające prowadzić obiektyw.
Głowice różnią się między sobą udźwigiem oraz przeciwwagą, czyli oporem w pionie równoważącym masę sprzętu nagraniowego.
Głowice olejowe oferują możliwość zmiany oporu podczas ruchu panoramicznego, co przekłada się na płynność powolnego ruchu i unikanie niepożądanych szarpnięć. Podobnie jak w stojakach fotograficznych, głowice wyposażone są w szybkozłączkę, czyli rodzaj płytki umożliwiającej sprawne zamocowanie sprzętu.
Przyjrzyjmy się jeszcze wspomnianemu elementowi, którym są:
Uchwyty
Ułatwienie pracy dla operatora oraz wytłumienie niedokładności jego ruchów umożliwiają uchwyty w formie specjalnych długich rączek. Przy zakupie statywu warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość zmiany długości uchwytu lub jego wymiany.
Po analizie głównych rozwiązań i różnic technicznych, spójrzmy jeszcze na kolejne parametry statywów wideo.
Obciążenie statywu
Większe kamery mają specyficznie przesunięty środek ciężkości. Dlatego też statyw fotograficzny nie utrzymałby ciężaru mocowanego na nim sprzętu i mogłoby zdarzyć się, że cała konstrukcja byłaby niestabilna i skłonna do ruchu lub nawet przewracania się.
Stabilność statywu wideo jest dodatkowym atutem podczas pracy w plenerze, kiedy warunki atmosferyczne, szczególnie wiatr, mogą wpływać na drgania i przez to znieostrzenie obrazu. Statyw wideo eliminuje ryzyko wystąpienia takich zakłóceń.
Na rynku dostępne są stojaki, które wytrzymują obciążenie nawet do 20 kg, co ułatwia pracę z różnym sprzętem bez potrzeby dobierania statywów do odmiennych zastosowań.
Jak widać w powyższym artykule, każde akcesoria warto dobierać precyzyjnie do przeznaczenia. Podobieństwo statywów może być mylące, a korzystanie z niewłaściwego może znacznie utrudnić pracę czy przyczynić się nawet do uszkodzenia sprzętu.
Nasz system Strada CRM przychodzi z pomocą w zarządzaniu m. in. dostępnym sprzętem. Możliwość monitorowania pracy, również zdalnie, przekłada się na kontrolę zajętości i wykorzystania narzędzi. Daje to oszczędność ze względu na optymalne wykorzystanie zasobów, ale też ich ograniczenie. Istnieje również możliwość stworzenia bazy dostawców akcesoriów lub wypożyczalni, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować koszty i zaoszczędzić na zakupach sprzętu, który nie miałby intensywnego użycia. Opcją może być też udostępnianie urządzeń i akcesoriów innym podmiotom, co łatwo jest zoptymalizować za pomocą Strady.
Film
Statyw wideo
2 lis 2023
Statyw wideo jest niezbędnym wyposażeniem każdego filmowca. W artykule poświęconym prowadzeniu kamery wspominaliśmy, że oprócz ruchu istotny jest bezruch do filmowania długotrwałych zdarzeń, panoram lub obserwacji. Przyjrzyjmy się, jakie są różnice miedzy statywem do filmowania i tym wykorzystywanym w fotografii.
Statyw wideo a statyw fotograficzny
Jeżeli jesteś fotografem i używasz statywu, to przechodząc do filmowania możesz uznać, że wykorzystasz narzędzie już stosowane.
Przy podstawowych ujęciach – tak, natomiast do uzyskania płynnego ruchu podczas filmowania panoramy oraz zainstalowania ciężkiej kamery potrzebny jest odrębny statyw. Stojak do nagrań różni się od fotograficznego innymi możliwościami ustawień, głowicą, ale też wytrzymałością na obciążenie i ma odmienną budowę.
Nogi
Statyw do filmowania często wyposażony jest w podwójne rury na każdą nogę. Daje mu to lepszą stabilizację i wytrzymałość na obciążenie kamerą. W stojaku fotograficznym nogi najczęściej blokowane są mocowaniem skręcanym, natomiast te do filmowania – zatrzaskiem. Producenci oferują czasem dwojakie zakończenie nóg: płaską stopką, po usunięciu której dostępny jest kolec do wbicia w nierówny grunt.
Statywy wideo często wyposażane są w podwójne rozpórki, na wysokości i przy samej ziemi.
Zyskujemy wtedy dodatkową stabilizację, ale kosztem ryzyka uszkodzenia dolnego rozparcia lub jego zabrudzenia w trudnych warunkach terenowych.
Półkula poziomująca
Stojak fotograficzny u góry, gdzie zbiegają się nogi, zakończony jest płaską bazą. Takie rozwiązanie występuje też w statywach wideo, ale drugim rozwiązaniem tylko w nich stosowanym jest poziomująca półkula. Pozwala ona na szybkie wypoziomowanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania lub kamery. Półkuli nie można zastosować w przypadku istnienia bazy, natomiast w odwrotnej sytuacji dostępne są przejściówki.
Półkula poziomująca usprawnia i przyspiesza pracę, szczególnie ułatwiając poziomowanie sprzętu w nierównym terenie, bez potrzeby żmudnej regulacji wysokości poszczególnych nóg. Przy dynamicznej zmianie lokalizacji jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
Głowica wideo
Ten element jest główną różnicą między stojakami fotograficznymi i wideo. Umożliwia płynny ruch obiektywu w dwóch płaszczyznach. Wymaga to wprawy operatora, ale ułatwienie dają dodatkowe specjalne uchwyty, pozwalające prowadzić obiektyw.
Głowice różnią się między sobą udźwigiem oraz przeciwwagą, czyli oporem w pionie równoważącym masę sprzętu nagraniowego.
Głowice olejowe oferują możliwość zmiany oporu podczas ruchu panoramicznego, co przekłada się na płynność powolnego ruchu i unikanie niepożądanych szarpnięć. Podobnie jak w stojakach fotograficznych, głowice wyposażone są w szybkozłączkę, czyli rodzaj płytki umożliwiającej sprawne zamocowanie sprzętu.
Przyjrzyjmy się jeszcze wspomnianemu elementowi, którym są:
Uchwyty
Ułatwienie pracy dla operatora oraz wytłumienie niedokładności jego ruchów umożliwiają uchwyty w formie specjalnych długich rączek. Przy zakupie statywu warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość zmiany długości uchwytu lub jego wymiany.
Po analizie głównych rozwiązań i różnic technicznych, spójrzmy jeszcze na kolejne parametry statywów wideo.
Obciążenie statywu
Większe kamery mają specyficznie przesunięty środek ciężkości. Dlatego też statyw fotograficzny nie utrzymałby ciężaru mocowanego na nim sprzętu i mogłoby zdarzyć się, że cała konstrukcja byłaby niestabilna i skłonna do ruchu lub nawet przewracania się.
Stabilność statywu wideo jest dodatkowym atutem podczas pracy w plenerze, kiedy warunki atmosferyczne, szczególnie wiatr, mogą wpływać na drgania i przez to znieostrzenie obrazu. Statyw wideo eliminuje ryzyko wystąpienia takich zakłóceń.
Na rynku dostępne są stojaki, które wytrzymują obciążenie nawet do 20 kg, co ułatwia pracę z różnym sprzętem bez potrzeby dobierania statywów do odmiennych zastosowań.
Jak widać w powyższym artykule, każde akcesoria warto dobierać precyzyjnie do przeznaczenia. Podobieństwo statywów może być mylące, a korzystanie z niewłaściwego może znacznie utrudnić pracę czy przyczynić się nawet do uszkodzenia sprzętu.
Nasz system Strada CRM przychodzi z pomocą w zarządzaniu m. in. dostępnym sprzętem. Możliwość monitorowania pracy, również zdalnie, przekłada się na kontrolę zajętości i wykorzystania narzędzi. Daje to oszczędność ze względu na optymalne wykorzystanie zasobów, ale też ich ograniczenie. Istnieje również możliwość stworzenia bazy dostawców akcesoriów lub wypożyczalni, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować koszty i zaoszczędzić na zakupach sprzętu, który nie miałby intensywnego użycia. Opcją może być też udostępnianie urządzeń i akcesoriów innym podmiotom, co łatwo jest zoptymalizować za pomocą Strady.
Film
Statyw wideo
2 lis 2023
Statyw wideo jest niezbędnym wyposażeniem każdego filmowca. W artykule poświęconym prowadzeniu kamery wspominaliśmy, że oprócz ruchu istotny jest bezruch do filmowania długotrwałych zdarzeń, panoram lub obserwacji. Przyjrzyjmy się, jakie są różnice miedzy statywem do filmowania i tym wykorzystywanym w fotografii.
Statyw wideo a statyw fotograficzny
Jeżeli jesteś fotografem i używasz statywu, to przechodząc do filmowania możesz uznać, że wykorzystasz narzędzie już stosowane.
Przy podstawowych ujęciach – tak, natomiast do uzyskania płynnego ruchu podczas filmowania panoramy oraz zainstalowania ciężkiej kamery potrzebny jest odrębny statyw. Stojak do nagrań różni się od fotograficznego innymi możliwościami ustawień, głowicą, ale też wytrzymałością na obciążenie i ma odmienną budowę.
Nogi
Statyw do filmowania często wyposażony jest w podwójne rury na każdą nogę. Daje mu to lepszą stabilizację i wytrzymałość na obciążenie kamerą. W stojaku fotograficznym nogi najczęściej blokowane są mocowaniem skręcanym, natomiast te do filmowania – zatrzaskiem. Producenci oferują czasem dwojakie zakończenie nóg: płaską stopką, po usunięciu której dostępny jest kolec do wbicia w nierówny grunt.
Statywy wideo często wyposażane są w podwójne rozpórki, na wysokości i przy samej ziemi.
Zyskujemy wtedy dodatkową stabilizację, ale kosztem ryzyka uszkodzenia dolnego rozparcia lub jego zabrudzenia w trudnych warunkach terenowych.
Półkula poziomująca
Stojak fotograficzny u góry, gdzie zbiegają się nogi, zakończony jest płaską bazą. Takie rozwiązanie występuje też w statywach wideo, ale drugim rozwiązaniem tylko w nich stosowanym jest poziomująca półkula. Pozwala ona na szybkie wypoziomowanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania lub kamery. Półkuli nie można zastosować w przypadku istnienia bazy, natomiast w odwrotnej sytuacji dostępne są przejściówki.
Półkula poziomująca usprawnia i przyspiesza pracę, szczególnie ułatwiając poziomowanie sprzętu w nierównym terenie, bez potrzeby żmudnej regulacji wysokości poszczególnych nóg. Przy dynamicznej zmianie lokalizacji jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
Głowica wideo
Ten element jest główną różnicą między stojakami fotograficznymi i wideo. Umożliwia płynny ruch obiektywu w dwóch płaszczyznach. Wymaga to wprawy operatora, ale ułatwienie dają dodatkowe specjalne uchwyty, pozwalające prowadzić obiektyw.
Głowice różnią się między sobą udźwigiem oraz przeciwwagą, czyli oporem w pionie równoważącym masę sprzętu nagraniowego.
Głowice olejowe oferują możliwość zmiany oporu podczas ruchu panoramicznego, co przekłada się na płynność powolnego ruchu i unikanie niepożądanych szarpnięć. Podobnie jak w stojakach fotograficznych, głowice wyposażone są w szybkozłączkę, czyli rodzaj płytki umożliwiającej sprawne zamocowanie sprzętu.
Przyjrzyjmy się jeszcze wspomnianemu elementowi, którym są:
Uchwyty
Ułatwienie pracy dla operatora oraz wytłumienie niedokładności jego ruchów umożliwiają uchwyty w formie specjalnych długich rączek. Przy zakupie statywu warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość zmiany długości uchwytu lub jego wymiany.
Po analizie głównych rozwiązań i różnic technicznych, spójrzmy jeszcze na kolejne parametry statywów wideo.
Obciążenie statywu
Większe kamery mają specyficznie przesunięty środek ciężkości. Dlatego też statyw fotograficzny nie utrzymałby ciężaru mocowanego na nim sprzętu i mogłoby zdarzyć się, że cała konstrukcja byłaby niestabilna i skłonna do ruchu lub nawet przewracania się.
Stabilność statywu wideo jest dodatkowym atutem podczas pracy w plenerze, kiedy warunki atmosferyczne, szczególnie wiatr, mogą wpływać na drgania i przez to znieostrzenie obrazu. Statyw wideo eliminuje ryzyko wystąpienia takich zakłóceń.
Na rynku dostępne są stojaki, które wytrzymują obciążenie nawet do 20 kg, co ułatwia pracę z różnym sprzętem bez potrzeby dobierania statywów do odmiennych zastosowań.
Jak widać w powyższym artykule, każde akcesoria warto dobierać precyzyjnie do przeznaczenia. Podobieństwo statywów może być mylące, a korzystanie z niewłaściwego może znacznie utrudnić pracę czy przyczynić się nawet do uszkodzenia sprzętu.
Nasz system Strada CRM przychodzi z pomocą w zarządzaniu m. in. dostępnym sprzętem. Możliwość monitorowania pracy, również zdalnie, przekłada się na kontrolę zajętości i wykorzystania narzędzi. Daje to oszczędność ze względu na optymalne wykorzystanie zasobów, ale też ich ograniczenie. Istnieje również możliwość stworzenia bazy dostawców akcesoriów lub wypożyczalni, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować koszty i zaoszczędzić na zakupach sprzętu, który nie miałby intensywnego użycia. Opcją może być też udostępnianie urządzeń i akcesoriów innym podmiotom, co łatwo jest zoptymalizować za pomocą Strady.
Film
Statyw wideo
2 lis 2023
Statyw wideo jest niezbędnym wyposażeniem każdego filmowca. W artykule poświęconym prowadzeniu kamery wspominaliśmy, że oprócz ruchu istotny jest bezruch do filmowania długotrwałych zdarzeń, panoram lub obserwacji. Przyjrzyjmy się, jakie są różnice miedzy statywem do filmowania i tym wykorzystywanym w fotografii.
Statyw wideo a statyw fotograficzny
Jeżeli jesteś fotografem i używasz statywu, to przechodząc do filmowania możesz uznać, że wykorzystasz narzędzie już stosowane.
Przy podstawowych ujęciach – tak, natomiast do uzyskania płynnego ruchu podczas filmowania panoramy oraz zainstalowania ciężkiej kamery potrzebny jest odrębny statyw. Stojak do nagrań różni się od fotograficznego innymi możliwościami ustawień, głowicą, ale też wytrzymałością na obciążenie i ma odmienną budowę.
Nogi
Statyw do filmowania często wyposażony jest w podwójne rury na każdą nogę. Daje mu to lepszą stabilizację i wytrzymałość na obciążenie kamerą. W stojaku fotograficznym nogi najczęściej blokowane są mocowaniem skręcanym, natomiast te do filmowania – zatrzaskiem. Producenci oferują czasem dwojakie zakończenie nóg: płaską stopką, po usunięciu której dostępny jest kolec do wbicia w nierówny grunt.
Statywy wideo często wyposażane są w podwójne rozpórki, na wysokości i przy samej ziemi.
Zyskujemy wtedy dodatkową stabilizację, ale kosztem ryzyka uszkodzenia dolnego rozparcia lub jego zabrudzenia w trudnych warunkach terenowych.
Półkula poziomująca
Stojak fotograficzny u góry, gdzie zbiegają się nogi, zakończony jest płaską bazą. Takie rozwiązanie występuje też w statywach wideo, ale drugim rozwiązaniem tylko w nich stosowanym jest poziomująca półkula. Pozwala ona na szybkie wypoziomowanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania lub kamery. Półkuli nie można zastosować w przypadku istnienia bazy, natomiast w odwrotnej sytuacji dostępne są przejściówki.
Półkula poziomująca usprawnia i przyspiesza pracę, szczególnie ułatwiając poziomowanie sprzętu w nierównym terenie, bez potrzeby żmudnej regulacji wysokości poszczególnych nóg. Przy dynamicznej zmianie lokalizacji jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
Głowica wideo
Ten element jest główną różnicą między stojakami fotograficznymi i wideo. Umożliwia płynny ruch obiektywu w dwóch płaszczyznach. Wymaga to wprawy operatora, ale ułatwienie dają dodatkowe specjalne uchwyty, pozwalające prowadzić obiektyw.
Głowice różnią się między sobą udźwigiem oraz przeciwwagą, czyli oporem w pionie równoważącym masę sprzętu nagraniowego.
Głowice olejowe oferują możliwość zmiany oporu podczas ruchu panoramicznego, co przekłada się na płynność powolnego ruchu i unikanie niepożądanych szarpnięć. Podobnie jak w stojakach fotograficznych, głowice wyposażone są w szybkozłączkę, czyli rodzaj płytki umożliwiającej sprawne zamocowanie sprzętu.
Przyjrzyjmy się jeszcze wspomnianemu elementowi, którym są:
Uchwyty
Ułatwienie pracy dla operatora oraz wytłumienie niedokładności jego ruchów umożliwiają uchwyty w formie specjalnych długich rączek. Przy zakupie statywu warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość zmiany długości uchwytu lub jego wymiany.
Po analizie głównych rozwiązań i różnic technicznych, spójrzmy jeszcze na kolejne parametry statywów wideo.
Obciążenie statywu
Większe kamery mają specyficznie przesunięty środek ciężkości. Dlatego też statyw fotograficzny nie utrzymałby ciężaru mocowanego na nim sprzętu i mogłoby zdarzyć się, że cała konstrukcja byłaby niestabilna i skłonna do ruchu lub nawet przewracania się.
Stabilność statywu wideo jest dodatkowym atutem podczas pracy w plenerze, kiedy warunki atmosferyczne, szczególnie wiatr, mogą wpływać na drgania i przez to znieostrzenie obrazu. Statyw wideo eliminuje ryzyko wystąpienia takich zakłóceń.
Na rynku dostępne są stojaki, które wytrzymują obciążenie nawet do 20 kg, co ułatwia pracę z różnym sprzętem bez potrzeby dobierania statywów do odmiennych zastosowań.
Jak widać w powyższym artykule, każde akcesoria warto dobierać precyzyjnie do przeznaczenia. Podobieństwo statywów może być mylące, a korzystanie z niewłaściwego może znacznie utrudnić pracę czy przyczynić się nawet do uszkodzenia sprzętu.
Nasz system Strada CRM przychodzi z pomocą w zarządzaniu m. in. dostępnym sprzętem. Możliwość monitorowania pracy, również zdalnie, przekłada się na kontrolę zajętości i wykorzystania narzędzi. Daje to oszczędność ze względu na optymalne wykorzystanie zasobów, ale też ich ograniczenie. Istnieje również możliwość stworzenia bazy dostawców akcesoriów lub wypożyczalni, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować koszty i zaoszczędzić na zakupach sprzętu, który nie miałby intensywnego użycia. Opcją może być też udostępnianie urządzeń i akcesoriów innym podmiotom, co łatwo jest zoptymalizować za pomocą Strady.
Film
Statyw wideo
2 lis 2023
Statyw wideo jest niezbędnym wyposażeniem każdego filmowca. W artykule poświęconym prowadzeniu kamery wspominaliśmy, że oprócz ruchu istotny jest bezruch do filmowania długotrwałych zdarzeń, panoram lub obserwacji. Przyjrzyjmy się, jakie są różnice miedzy statywem do filmowania i tym wykorzystywanym w fotografii.
Statyw wideo a statyw fotograficzny
Jeżeli jesteś fotografem i używasz statywu, to przechodząc do filmowania możesz uznać, że wykorzystasz narzędzie już stosowane.
Przy podstawowych ujęciach – tak, natomiast do uzyskania płynnego ruchu podczas filmowania panoramy oraz zainstalowania ciężkiej kamery potrzebny jest odrębny statyw. Stojak do nagrań różni się od fotograficznego innymi możliwościami ustawień, głowicą, ale też wytrzymałością na obciążenie i ma odmienną budowę.
Nogi
Statyw do filmowania często wyposażony jest w podwójne rury na każdą nogę. Daje mu to lepszą stabilizację i wytrzymałość na obciążenie kamerą. W stojaku fotograficznym nogi najczęściej blokowane są mocowaniem skręcanym, natomiast te do filmowania – zatrzaskiem. Producenci oferują czasem dwojakie zakończenie nóg: płaską stopką, po usunięciu której dostępny jest kolec do wbicia w nierówny grunt.
Statywy wideo często wyposażane są w podwójne rozpórki, na wysokości i przy samej ziemi.
Zyskujemy wtedy dodatkową stabilizację, ale kosztem ryzyka uszkodzenia dolnego rozparcia lub jego zabrudzenia w trudnych warunkach terenowych.
Półkula poziomująca
Stojak fotograficzny u góry, gdzie zbiegają się nogi, zakończony jest płaską bazą. Takie rozwiązanie występuje też w statywach wideo, ale drugim rozwiązaniem tylko w nich stosowanym jest poziomująca półkula. Pozwala ona na szybkie wypoziomowanie aparatu fotograficznego z funkcją filmowania lub kamery. Półkuli nie można zastosować w przypadku istnienia bazy, natomiast w odwrotnej sytuacji dostępne są przejściówki.
Półkula poziomująca usprawnia i przyspiesza pracę, szczególnie ułatwiając poziomowanie sprzętu w nierównym terenie, bez potrzeby żmudnej regulacji wysokości poszczególnych nóg. Przy dynamicznej zmianie lokalizacji jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
Głowica wideo
Ten element jest główną różnicą między stojakami fotograficznymi i wideo. Umożliwia płynny ruch obiektywu w dwóch płaszczyznach. Wymaga to wprawy operatora, ale ułatwienie dają dodatkowe specjalne uchwyty, pozwalające prowadzić obiektyw.
Głowice różnią się między sobą udźwigiem oraz przeciwwagą, czyli oporem w pionie równoważącym masę sprzętu nagraniowego.
Głowice olejowe oferują możliwość zmiany oporu podczas ruchu panoramicznego, co przekłada się na płynność powolnego ruchu i unikanie niepożądanych szarpnięć. Podobnie jak w stojakach fotograficznych, głowice wyposażone są w szybkozłączkę, czyli rodzaj płytki umożliwiającej sprawne zamocowanie sprzętu.
Przyjrzyjmy się jeszcze wspomnianemu elementowi, którym są:
Uchwyty
Ułatwienie pracy dla operatora oraz wytłumienie niedokładności jego ruchów umożliwiają uchwyty w formie specjalnych długich rączek. Przy zakupie statywu warto zwrócić uwagę, czy istnieje możliwość zmiany długości uchwytu lub jego wymiany.
Po analizie głównych rozwiązań i różnic technicznych, spójrzmy jeszcze na kolejne parametry statywów wideo.
Obciążenie statywu
Większe kamery mają specyficznie przesunięty środek ciężkości. Dlatego też statyw fotograficzny nie utrzymałby ciężaru mocowanego na nim sprzętu i mogłoby zdarzyć się, że cała konstrukcja byłaby niestabilna i skłonna do ruchu lub nawet przewracania się.
Stabilność statywu wideo jest dodatkowym atutem podczas pracy w plenerze, kiedy warunki atmosferyczne, szczególnie wiatr, mogą wpływać na drgania i przez to znieostrzenie obrazu. Statyw wideo eliminuje ryzyko wystąpienia takich zakłóceń.
Na rynku dostępne są stojaki, które wytrzymują obciążenie nawet do 20 kg, co ułatwia pracę z różnym sprzętem bez potrzeby dobierania statywów do odmiennych zastosowań.
Jak widać w powyższym artykule, każde akcesoria warto dobierać precyzyjnie do przeznaczenia. Podobieństwo statywów może być mylące, a korzystanie z niewłaściwego może znacznie utrudnić pracę czy przyczynić się nawet do uszkodzenia sprzętu.
Nasz system Strada CRM przychodzi z pomocą w zarządzaniu m. in. dostępnym sprzętem. Możliwość monitorowania pracy, również zdalnie, przekłada się na kontrolę zajętości i wykorzystania narzędzi. Daje to oszczędność ze względu na optymalne wykorzystanie zasobów, ale też ich ograniczenie. Istnieje również możliwość stworzenia bazy dostawców akcesoriów lub wypożyczalni, co pozwala jeszcze bardziej zoptymalizować koszty i zaoszczędzić na zakupach sprzętu, który nie miałby intensywnego użycia. Opcją może być też udostępnianie urządzeń i akcesoriów innym podmiotom, co łatwo jest zoptymalizować za pomocą Strady.
This project is funded by the European Union
Skróty
Subskrybuj nasz newsletter
© Copyright 2023 Strada CRM
This project is funded by the European Union
Skróty
Subskrybuj nasz newsletter
© Copyright 2023 Strada CRM
This project is funded by the European Union
Skróty
Subskrybuj nasz newsletter
© Copyright 2023 Strada CRM
This project is funded by the European Union
Skróty
Subskrybuj nasz newsletter
© Copyright 2023 Strada CRM