Film

Montaż filmowy - część 3: Oprogramowanie

15 mar 2024

Editing timeline

Montaż filmowy, to następny krok w złożonym procesie realizacji audiowizualnego przedsięwzięcia. Po etapie najprzyjemniejszym: rejestracji dźwięku i obrazu, pojawia się kolejny, który często nie budzi już takiego entuzjazmu; wydaje się być żmudnym i problematycznym. To właśnie w tej fazie nadajemy materiałowi ostateczny kształt i możemy wykazać się nie mniejszą inwencją twórczą niż podczas nagrywania. Jak zatem odnaleźć się w cyfrowym warsztacie montażysty?

Dostępnych jest wiele programów do montażu i edycji cyfrowych plików graficznych. Oferowane są zarówno płatne, jak i dobrej jakości darmowe aplikacje. Poniżej przedstawimy kilka cech charakterystycznych software’ów dla montażystów.

Interfejs

Składanie klatek lub zdjęć i dodawanie do nich dźwięku wymusza na producentach narędzi informatycznych mniej więcej taką samą logikę i intuicyjność w zakresie funkcjonalności oprogramowania. Po otwarciu ukazuje się okno z podziałem na obszar roboczy i zazwyczaj – okno z listą plików do obróbki. Ważnym elementem jest:

Timeline

Linia czasu prezentuje w sposób graficzny opracowywany film z danego pliku. Pionowy znacznik przesuwa się po ścieżce podczas odtwarzania materiału. Wizualnie przedstawione są zawsze dwa szlaki: graficzny i akustyczny. Najważniejsze do wygodnej pracy i kontroli twórczych pomysłów jest:

Okno podglądu

Każdy program umożliwia wgląd w aktualne wyniki pracy nad obróbką obrazu. Zazwyczaj odbywa się to w zdublowanej wersji porównawczej: mamy możliwość przeglądania pierwotnego materiału w jednym oknie i śledzenia wyników montażu oraz obróbki graficznej w drugim. Najistotniejsza jest oczywiście obserwacja zachodzących zmian – każda aplikacja zawsze umożliwia podgląd zedytowanego filmu.

Kluczowym pytaniem jest – jakie oprogramowanie?

Bezpłatne czy płatne?

Dostępny jest software w obu wersjach. Oferta darmowych jest bogata, chociaż bardzo zaawansowane programy występują zazwyczaj w wariancie odpłatnym. Każdy z tych ostatnich umożliwia przetestowanie w okresie próbnym. Daje to możliwość zaznajomienia się z interfejsem, funkcjami oraz rozważenia, czy narzędzia cyfrowe odpowiadają naszym oczekiwaniom i wymaganiom.

Nie polecamy nauki w tzw. wersjach demo, ponieważ dotyczą one zaawansowanych aplikacji i mają zbyt krótki czas dostępu, by zdobyć nowe umiejętności. Do nauki i prostszych projektów idealnie nadają się programy darmowe.

Kiedy osiągniemy już pewien stopień zaznajomienia z wyglądem i dostępnymi elementami nadchodzi czas właściwej pracy.

Montaż filmowy

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Bez jasnego celu twórczego będziemy błądzić pomiędzy różnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do frustracji i utraty motywacji do pracy.

Znając pożądany ostateczny kształt produkcji: czy to filmu z uroczystości, reklamy lub dłuższego projektu, do tego samego celu możemy dojść na wiele sposobów. Z pomocą przychodzi tutaj Strada: dając wgląd zespołu i zleceniodawcy w efekty cząstkowe pracy nad materiałem audiowizualnym, umożliwia konsultowanie jej postępów i ukierunkowywanie na właściwe rozwiązania.

Start!

Najważniejsze są ustawienia. Poprzedza je stworzenie nowego projektu. Następnie: format pliku i rozdzielczość, to podstawowe parametry, które zdefiniują całą naszą dalszą pracę. Warto przećwiczyć konfigurację na mniejszych, roboczych plikach, żeby mieć pewność właściwego wyboru środowiska naszej pracy.

Kolejnym krokiem jest:

Wybór pliku

Najlepsze są te programy, które mają okno z podglądem zasobów i umożliwiają otwarcie metodą „przeciągnij i upuść”. Przy dużej liczbie plików skraca to czas wyboru i ładowania właściwego elementu oraz daje możliwość dynamicznych zmian doboru materiału.

Dysponując własnymi obrazami i nagraniami dźwięku może pojawić się istotna potrzeba wzbogacenia akustycznej strony materiału.

Muzyka

Polecamy płatny katalog Epidemic Sound. Otrzymujemy dostęp do nagrań dźwiękowych i efektów fonicznych - z pewnością,
że nie naruszymy niczyich praw autorskich.

Różne opcje subskrypcji dają możliwość wzbogacenia produkcji muzyką w zależności od typu projektu i miejsca jego publikacji. Możemy wykorzystać bibliotekę do projektów przeznaczonych do publikacji na YouTube i w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Oferta obejmuje także zaawansowane produkcje filmowe. Trzydzieści pięć tysięcy utworów i mnogość efektów akustycznych dają praktycznie pewność, że każdy twórca znajdzie dźwięki pasującego do jego przedsięwzięcia.

Wybór programu i przygotowanie plików, to podstawy montażu filmowego. Dojście do profesjonalizmu wymaga sporo czasu i wykonania wielu projektów. Dostępne aplikacje, szczególnie te darmowe, dają możliwość szybkiego przygotowania treści, które wyrażą nasz zamysł artystyczny i nie przyniosą wstydu pośród licznej konkurencji.

Film

Montaż filmowy - część 3: Oprogramowanie

15 mar 2024

Editing timeline

Montaż filmowy, to następny krok w złożonym procesie realizacji audiowizualnego przedsięwzięcia. Po etapie najprzyjemniejszym: rejestracji dźwięku i obrazu, pojawia się kolejny, który często nie budzi już takiego entuzjazmu; wydaje się być żmudnym i problematycznym. To właśnie w tej fazie nadajemy materiałowi ostateczny kształt i możemy wykazać się nie mniejszą inwencją twórczą niż podczas nagrywania. Jak zatem odnaleźć się w cyfrowym warsztacie montażysty?

Dostępnych jest wiele programów do montażu i edycji cyfrowych plików graficznych. Oferowane są zarówno płatne, jak i dobrej jakości darmowe aplikacje. Poniżej przedstawimy kilka cech charakterystycznych software’ów dla montażystów.

Interfejs

Składanie klatek lub zdjęć i dodawanie do nich dźwięku wymusza na producentach narędzi informatycznych mniej więcej taką samą logikę i intuicyjność w zakresie funkcjonalności oprogramowania. Po otwarciu ukazuje się okno z podziałem na obszar roboczy i zazwyczaj – okno z listą plików do obróbki. Ważnym elementem jest:

Timeline

Linia czasu prezentuje w sposób graficzny opracowywany film z danego pliku. Pionowy znacznik przesuwa się po ścieżce podczas odtwarzania materiału. Wizualnie przedstawione są zawsze dwa szlaki: graficzny i akustyczny. Najważniejsze do wygodnej pracy i kontroli twórczych pomysłów jest:

Okno podglądu

Każdy program umożliwia wgląd w aktualne wyniki pracy nad obróbką obrazu. Zazwyczaj odbywa się to w zdublowanej wersji porównawczej: mamy możliwość przeglądania pierwotnego materiału w jednym oknie i śledzenia wyników montażu oraz obróbki graficznej w drugim. Najistotniejsza jest oczywiście obserwacja zachodzących zmian – każda aplikacja zawsze umożliwia podgląd zedytowanego filmu.

Kluczowym pytaniem jest – jakie oprogramowanie?

Bezpłatne czy płatne?

Dostępny jest software w obu wersjach. Oferta darmowych jest bogata, chociaż bardzo zaawansowane programy występują zazwyczaj w wariancie odpłatnym. Każdy z tych ostatnich umożliwia przetestowanie w okresie próbnym. Daje to możliwość zaznajomienia się z interfejsem, funkcjami oraz rozważenia, czy narzędzia cyfrowe odpowiadają naszym oczekiwaniom i wymaganiom.

Nie polecamy nauki w tzw. wersjach demo, ponieważ dotyczą one zaawansowanych aplikacji i mają zbyt krótki czas dostępu, by zdobyć nowe umiejętności. Do nauki i prostszych projektów idealnie nadają się programy darmowe.

Kiedy osiągniemy już pewien stopień zaznajomienia z wyglądem i dostępnymi elementami nadchodzi czas właściwej pracy.

Montaż filmowy

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Bez jasnego celu twórczego będziemy błądzić pomiędzy różnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do frustracji i utraty motywacji do pracy.

Znając pożądany ostateczny kształt produkcji: czy to filmu z uroczystości, reklamy lub dłuższego projektu, do tego samego celu możemy dojść na wiele sposobów. Z pomocą przychodzi tutaj Strada: dając wgląd zespołu i zleceniodawcy w efekty cząstkowe pracy nad materiałem audiowizualnym, umożliwia konsultowanie jej postępów i ukierunkowywanie na właściwe rozwiązania.

Start!

Najważniejsze są ustawienia. Poprzedza je stworzenie nowego projektu. Następnie: format pliku i rozdzielczość, to podstawowe parametry, które zdefiniują całą naszą dalszą pracę. Warto przećwiczyć konfigurację na mniejszych, roboczych plikach, żeby mieć pewność właściwego wyboru środowiska naszej pracy.

Kolejnym krokiem jest:

Wybór pliku

Najlepsze są te programy, które mają okno z podglądem zasobów i umożliwiają otwarcie metodą „przeciągnij i upuść”. Przy dużej liczbie plików skraca to czas wyboru i ładowania właściwego elementu oraz daje możliwość dynamicznych zmian doboru materiału.

Dysponując własnymi obrazami i nagraniami dźwięku może pojawić się istotna potrzeba wzbogacenia akustycznej strony materiału.

Muzyka

Polecamy płatny katalog Epidemic Sound. Otrzymujemy dostęp do nagrań dźwiękowych i efektów fonicznych - z pewnością,
że nie naruszymy niczyich praw autorskich.

Różne opcje subskrypcji dają możliwość wzbogacenia produkcji muzyką w zależności od typu projektu i miejsca jego publikacji. Możemy wykorzystać bibliotekę do projektów przeznaczonych do publikacji na YouTube i w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Oferta obejmuje także zaawansowane produkcje filmowe. Trzydzieści pięć tysięcy utworów i mnogość efektów akustycznych dają praktycznie pewność, że każdy twórca znajdzie dźwięki pasującego do jego przedsięwzięcia.

Wybór programu i przygotowanie plików, to podstawy montażu filmowego. Dojście do profesjonalizmu wymaga sporo czasu i wykonania wielu projektów. Dostępne aplikacje, szczególnie te darmowe, dają możliwość szybkiego przygotowania treści, które wyrażą nasz zamysł artystyczny i nie przyniosą wstydu pośród licznej konkurencji.

Film

Montaż filmowy - część 3: Oprogramowanie

15 mar 2024

Editing timeline

Montaż filmowy, to następny krok w złożonym procesie realizacji audiowizualnego przedsięwzięcia. Po etapie najprzyjemniejszym: rejestracji dźwięku i obrazu, pojawia się kolejny, który często nie budzi już takiego entuzjazmu; wydaje się być żmudnym i problematycznym. To właśnie w tej fazie nadajemy materiałowi ostateczny kształt i możemy wykazać się nie mniejszą inwencją twórczą niż podczas nagrywania. Jak zatem odnaleźć się w cyfrowym warsztacie montażysty?

Dostępnych jest wiele programów do montażu i edycji cyfrowych plików graficznych. Oferowane są zarówno płatne, jak i dobrej jakości darmowe aplikacje. Poniżej przedstawimy kilka cech charakterystycznych software’ów dla montażystów.

Interfejs

Składanie klatek lub zdjęć i dodawanie do nich dźwięku wymusza na producentach narędzi informatycznych mniej więcej taką samą logikę i intuicyjność w zakresie funkcjonalności oprogramowania. Po otwarciu ukazuje się okno z podziałem na obszar roboczy i zazwyczaj – okno z listą plików do obróbki. Ważnym elementem jest:

Timeline

Linia czasu prezentuje w sposób graficzny opracowywany film z danego pliku. Pionowy znacznik przesuwa się po ścieżce podczas odtwarzania materiału. Wizualnie przedstawione są zawsze dwa szlaki: graficzny i akustyczny. Najważniejsze do wygodnej pracy i kontroli twórczych pomysłów jest:

Okno podglądu

Każdy program umożliwia wgląd w aktualne wyniki pracy nad obróbką obrazu. Zazwyczaj odbywa się to w zdublowanej wersji porównawczej: mamy możliwość przeglądania pierwotnego materiału w jednym oknie i śledzenia wyników montażu oraz obróbki graficznej w drugim. Najistotniejsza jest oczywiście obserwacja zachodzących zmian – każda aplikacja zawsze umożliwia podgląd zedytowanego filmu.

Kluczowym pytaniem jest – jakie oprogramowanie?

Bezpłatne czy płatne?

Dostępny jest software w obu wersjach. Oferta darmowych jest bogata, chociaż bardzo zaawansowane programy występują zazwyczaj w wariancie odpłatnym. Każdy z tych ostatnich umożliwia przetestowanie w okresie próbnym. Daje to możliwość zaznajomienia się z interfejsem, funkcjami oraz rozważenia, czy narzędzia cyfrowe odpowiadają naszym oczekiwaniom i wymaganiom.

Nie polecamy nauki w tzw. wersjach demo, ponieważ dotyczą one zaawansowanych aplikacji i mają zbyt krótki czas dostępu, by zdobyć nowe umiejętności. Do nauki i prostszych projektów idealnie nadają się programy darmowe.

Kiedy osiągniemy już pewien stopień zaznajomienia z wyglądem i dostępnymi elementami nadchodzi czas właściwej pracy.

Montaż filmowy

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Bez jasnego celu twórczego będziemy błądzić pomiędzy różnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do frustracji i utraty motywacji do pracy.

Znając pożądany ostateczny kształt produkcji: czy to filmu z uroczystości, reklamy lub dłuższego projektu, do tego samego celu możemy dojść na wiele sposobów. Z pomocą przychodzi tutaj Strada: dając wgląd zespołu i zleceniodawcy w efekty cząstkowe pracy nad materiałem audiowizualnym, umożliwia konsultowanie jej postępów i ukierunkowywanie na właściwe rozwiązania.

Start!

Najważniejsze są ustawienia. Poprzedza je stworzenie nowego projektu. Następnie: format pliku i rozdzielczość, to podstawowe parametry, które zdefiniują całą naszą dalszą pracę. Warto przećwiczyć konfigurację na mniejszych, roboczych plikach, żeby mieć pewność właściwego wyboru środowiska naszej pracy.

Kolejnym krokiem jest:

Wybór pliku

Najlepsze są te programy, które mają okno z podglądem zasobów i umożliwiają otwarcie metodą „przeciągnij i upuść”. Przy dużej liczbie plików skraca to czas wyboru i ładowania właściwego elementu oraz daje możliwość dynamicznych zmian doboru materiału.

Dysponując własnymi obrazami i nagraniami dźwięku może pojawić się istotna potrzeba wzbogacenia akustycznej strony materiału.

Muzyka

Polecamy płatny katalog Epidemic Sound. Otrzymujemy dostęp do nagrań dźwiękowych i efektów fonicznych - z pewnością,
że nie naruszymy niczyich praw autorskich.

Różne opcje subskrypcji dają możliwość wzbogacenia produkcji muzyką w zależności od typu projektu i miejsca jego publikacji. Możemy wykorzystać bibliotekę do projektów przeznaczonych do publikacji na YouTube i w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Oferta obejmuje także zaawansowane produkcje filmowe. Trzydzieści pięć tysięcy utworów i mnogość efektów akustycznych dają praktycznie pewność, że każdy twórca znajdzie dźwięki pasującego do jego przedsięwzięcia.

Wybór programu i przygotowanie plików, to podstawy montażu filmowego. Dojście do profesjonalizmu wymaga sporo czasu i wykonania wielu projektów. Dostępne aplikacje, szczególnie te darmowe, dają możliwość szybkiego przygotowania treści, które wyrażą nasz zamysł artystyczny i nie przyniosą wstydu pośród licznej konkurencji.

Film

Montaż filmowy - część 3: Oprogramowanie

15 mar 2024

Editing timeline

Montaż filmowy, to następny krok w złożonym procesie realizacji audiowizualnego przedsięwzięcia. Po etapie najprzyjemniejszym: rejestracji dźwięku i obrazu, pojawia się kolejny, który często nie budzi już takiego entuzjazmu; wydaje się być żmudnym i problematycznym. To właśnie w tej fazie nadajemy materiałowi ostateczny kształt i możemy wykazać się nie mniejszą inwencją twórczą niż podczas nagrywania. Jak zatem odnaleźć się w cyfrowym warsztacie montażysty?

Dostępnych jest wiele programów do montażu i edycji cyfrowych plików graficznych. Oferowane są zarówno płatne, jak i dobrej jakości darmowe aplikacje. Poniżej przedstawimy kilka cech charakterystycznych software’ów dla montażystów.

Interfejs

Składanie klatek lub zdjęć i dodawanie do nich dźwięku wymusza na producentach narędzi informatycznych mniej więcej taką samą logikę i intuicyjność w zakresie funkcjonalności oprogramowania. Po otwarciu ukazuje się okno z podziałem na obszar roboczy i zazwyczaj – okno z listą plików do obróbki. Ważnym elementem jest:

Timeline

Linia czasu prezentuje w sposób graficzny opracowywany film z danego pliku. Pionowy znacznik przesuwa się po ścieżce podczas odtwarzania materiału. Wizualnie przedstawione są zawsze dwa szlaki: graficzny i akustyczny. Najważniejsze do wygodnej pracy i kontroli twórczych pomysłów jest:

Okno podglądu

Każdy program umożliwia wgląd w aktualne wyniki pracy nad obróbką obrazu. Zazwyczaj odbywa się to w zdublowanej wersji porównawczej: mamy możliwość przeglądania pierwotnego materiału w jednym oknie i śledzenia wyników montażu oraz obróbki graficznej w drugim. Najistotniejsza jest oczywiście obserwacja zachodzących zmian – każda aplikacja zawsze umożliwia podgląd zedytowanego filmu.

Kluczowym pytaniem jest – jakie oprogramowanie?

Bezpłatne czy płatne?

Dostępny jest software w obu wersjach. Oferta darmowych jest bogata, chociaż bardzo zaawansowane programy występują zazwyczaj w wariancie odpłatnym. Każdy z tych ostatnich umożliwia przetestowanie w okresie próbnym. Daje to możliwość zaznajomienia się z interfejsem, funkcjami oraz rozważenia, czy narzędzia cyfrowe odpowiadają naszym oczekiwaniom i wymaganiom.

Nie polecamy nauki w tzw. wersjach demo, ponieważ dotyczą one zaawansowanych aplikacji i mają zbyt krótki czas dostępu, by zdobyć nowe umiejętności. Do nauki i prostszych projektów idealnie nadają się programy darmowe.

Kiedy osiągniemy już pewien stopień zaznajomienia z wyglądem i dostępnymi elementami nadchodzi czas właściwej pracy.

Montaż filmowy

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Bez jasnego celu twórczego będziemy błądzić pomiędzy różnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do frustracji i utraty motywacji do pracy.

Znając pożądany ostateczny kształt produkcji: czy to filmu z uroczystości, reklamy lub dłuższego projektu, do tego samego celu możemy dojść na wiele sposobów. Z pomocą przychodzi tutaj Strada: dając wgląd zespołu i zleceniodawcy w efekty cząstkowe pracy nad materiałem audiowizualnym, umożliwia konsultowanie jej postępów i ukierunkowywanie na właściwe rozwiązania.

Start!

Najważniejsze są ustawienia. Poprzedza je stworzenie nowego projektu. Następnie: format pliku i rozdzielczość, to podstawowe parametry, które zdefiniują całą naszą dalszą pracę. Warto przećwiczyć konfigurację na mniejszych, roboczych plikach, żeby mieć pewność właściwego wyboru środowiska naszej pracy.

Kolejnym krokiem jest:

Wybór pliku

Najlepsze są te programy, które mają okno z podglądem zasobów i umożliwiają otwarcie metodą „przeciągnij i upuść”. Przy dużej liczbie plików skraca to czas wyboru i ładowania właściwego elementu oraz daje możliwość dynamicznych zmian doboru materiału.

Dysponując własnymi obrazami i nagraniami dźwięku może pojawić się istotna potrzeba wzbogacenia akustycznej strony materiału.

Muzyka

Polecamy płatny katalog Epidemic Sound. Otrzymujemy dostęp do nagrań dźwiękowych i efektów fonicznych - z pewnością,
że nie naruszymy niczyich praw autorskich.

Różne opcje subskrypcji dają możliwość wzbogacenia produkcji muzyką w zależności od typu projektu i miejsca jego publikacji. Możemy wykorzystać bibliotekę do projektów przeznaczonych do publikacji na YouTube i w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Oferta obejmuje także zaawansowane produkcje filmowe. Trzydzieści pięć tysięcy utworów i mnogość efektów akustycznych dają praktycznie pewność, że każdy twórca znajdzie dźwięki pasującego do jego przedsięwzięcia.

Wybór programu i przygotowanie plików, to podstawy montażu filmowego. Dojście do profesjonalizmu wymaga sporo czasu i wykonania wielu projektów. Dostępne aplikacje, szczególnie te darmowe, dają możliwość szybkiego przygotowania treści, które wyrażą nasz zamysł artystyczny i nie przyniosą wstydu pośród licznej konkurencji.

Film

Montaż filmowy - część 3: Oprogramowanie

15 mar 2024

Editing timeline

Montaż filmowy, to następny krok w złożonym procesie realizacji audiowizualnego przedsięwzięcia. Po etapie najprzyjemniejszym: rejestracji dźwięku i obrazu, pojawia się kolejny, który często nie budzi już takiego entuzjazmu; wydaje się być żmudnym i problematycznym. To właśnie w tej fazie nadajemy materiałowi ostateczny kształt i możemy wykazać się nie mniejszą inwencją twórczą niż podczas nagrywania. Jak zatem odnaleźć się w cyfrowym warsztacie montażysty?

Dostępnych jest wiele programów do montażu i edycji cyfrowych plików graficznych. Oferowane są zarówno płatne, jak i dobrej jakości darmowe aplikacje. Poniżej przedstawimy kilka cech charakterystycznych software’ów dla montażystów.

Interfejs

Składanie klatek lub zdjęć i dodawanie do nich dźwięku wymusza na producentach narędzi informatycznych mniej więcej taką samą logikę i intuicyjność w zakresie funkcjonalności oprogramowania. Po otwarciu ukazuje się okno z podziałem na obszar roboczy i zazwyczaj – okno z listą plików do obróbki. Ważnym elementem jest:

Timeline

Linia czasu prezentuje w sposób graficzny opracowywany film z danego pliku. Pionowy znacznik przesuwa się po ścieżce podczas odtwarzania materiału. Wizualnie przedstawione są zawsze dwa szlaki: graficzny i akustyczny. Najważniejsze do wygodnej pracy i kontroli twórczych pomysłów jest:

Okno podglądu

Każdy program umożliwia wgląd w aktualne wyniki pracy nad obróbką obrazu. Zazwyczaj odbywa się to w zdublowanej wersji porównawczej: mamy możliwość przeglądania pierwotnego materiału w jednym oknie i śledzenia wyników montażu oraz obróbki graficznej w drugim. Najistotniejsza jest oczywiście obserwacja zachodzących zmian – każda aplikacja zawsze umożliwia podgląd zedytowanego filmu.

Kluczowym pytaniem jest – jakie oprogramowanie?

Bezpłatne czy płatne?

Dostępny jest software w obu wersjach. Oferta darmowych jest bogata, chociaż bardzo zaawansowane programy występują zazwyczaj w wariancie odpłatnym. Każdy z tych ostatnich umożliwia przetestowanie w okresie próbnym. Daje to możliwość zaznajomienia się z interfejsem, funkcjami oraz rozważenia, czy narzędzia cyfrowe odpowiadają naszym oczekiwaniom i wymaganiom.

Nie polecamy nauki w tzw. wersjach demo, ponieważ dotyczą one zaawansowanych aplikacji i mają zbyt krótki czas dostępu, by zdobyć nowe umiejętności. Do nauki i prostszych projektów idealnie nadają się programy darmowe.

Kiedy osiągniemy już pewien stopień zaznajomienia z wyglądem i dostępnymi elementami nadchodzi czas właściwej pracy.

Montaż filmowy

Przede wszystkim musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Bez jasnego celu twórczego będziemy błądzić pomiędzy różnymi rozwiązaniami, co może przyczynić się do frustracji i utraty motywacji do pracy.

Znając pożądany ostateczny kształt produkcji: czy to filmu z uroczystości, reklamy lub dłuższego projektu, do tego samego celu możemy dojść na wiele sposobów. Z pomocą przychodzi tutaj Strada: dając wgląd zespołu i zleceniodawcy w efekty cząstkowe pracy nad materiałem audiowizualnym, umożliwia konsultowanie jej postępów i ukierunkowywanie na właściwe rozwiązania.

Start!

Najważniejsze są ustawienia. Poprzedza je stworzenie nowego projektu. Następnie: format pliku i rozdzielczość, to podstawowe parametry, które zdefiniują całą naszą dalszą pracę. Warto przećwiczyć konfigurację na mniejszych, roboczych plikach, żeby mieć pewność właściwego wyboru środowiska naszej pracy.

Kolejnym krokiem jest:

Wybór pliku

Najlepsze są te programy, które mają okno z podglądem zasobów i umożliwiają otwarcie metodą „przeciągnij i upuść”. Przy dużej liczbie plików skraca to czas wyboru i ładowania właściwego elementu oraz daje możliwość dynamicznych zmian doboru materiału.

Dysponując własnymi obrazami i nagraniami dźwięku może pojawić się istotna potrzeba wzbogacenia akustycznej strony materiału.

Muzyka

Polecamy płatny katalog Epidemic Sound. Otrzymujemy dostęp do nagrań dźwiękowych i efektów fonicznych - z pewnością,
że nie naruszymy niczyich praw autorskich.

Różne opcje subskrypcji dają możliwość wzbogacenia produkcji muzyką w zależności od typu projektu i miejsca jego publikacji. Możemy wykorzystać bibliotekę do projektów przeznaczonych do publikacji na YouTube i w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Oferta obejmuje także zaawansowane produkcje filmowe. Trzydzieści pięć tysięcy utworów i mnogość efektów akustycznych dają praktycznie pewność, że każdy twórca znajdzie dźwięki pasującego do jego przedsięwzięcia.

Wybór programu i przygotowanie plików, to podstawy montażu filmowego. Dojście do profesjonalizmu wymaga sporo czasu i wykonania wielu projektów. Dostępne aplikacje, szczególnie te darmowe, dają możliwość szybkiego przygotowania treści, które wyrażą nasz zamysł artystyczny i nie przyniosą wstydu pośród licznej konkurencji.

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM

This project is funded by the European Union

© Copyright 2023 Strada CRM